úvod > testy / novinky > články > Aktuální nabídka 2022

Aktuální nabídka 2022

Jaká je ted situace v srpnu 2002? Nabídka se nám zúžila na pětici skládaček, z nichž je ovšem každá něčím zajímavá. Není to tak, že bychom je vedle sebe postavili a hledali rozdíly, naštěští každá patří někam jinam.

DAHON VITESSE D8

Model Vitesse provází Dahon již mnoho let a je synonymem pro rovný hliníkový rám, stejně jako Mariner pro stejně koncipovaný ocelový. Vitesse vždycky byla kola, která se pohybovala cenově někde uprostřed, nenabízela tedy vyloženě luxus, ale ani se nesnažila zaujmout nízkou cenou. Vitesse se vždycky stála někde mezi šestnácti až osmnácti tisíci, podle výbavy a složení komponentů. Nyní tedy máme opět v nabídce Vitesse a v docela zajímavé konfiguraci. Bez blatníků a nosiče v základu, spíše jako takovou svižnou sportovní skládačku, docela ji tento design sluší.  Rozhodli jsme se nasadit velice sympatickou akční cenu, která vás doufáme namotivuje ke koupi. Kolo se velmi snadno skládá, páčky fungují lehce, netřeba žádných vychytávek, je to prostě léty ověřená funkční klasika od Dahonu. Vitesse má 8mi rychlostní řazení od značky Shimano, pohodlně řadíte páčkami na řídítkách, která si můžete libovolně nastavit. Madla i sedlo jsou ergonomicky přizpůsobena a tak jízda na této skládačce bude vždy plna pohody, ani přenášení není problém, kolo váží lehce nad 12 kilo. K dispozici jsou tři barvy, reflexní žlutá, nebo pro někoho světle zelná, prostě velmi výrazná barva.Pak jsou tu dvě černé, které odlišuje jen tenký barevný proužek na rámu.

DAHON HEMINGWAY D9

Hemingway je v podstatě stále novinka, i když se produkuje již několik let. Má rám vyšší, než Vitesse a zcela v rovině. Tedy takový funkcionalistický design, ne každému se líbí, buď se prostě hodně líbí a nebo nelíbí. Rovnou má i přední vidlici. Jde o velmi tuhý hliníkový rám, který veškerou vaší energie přenese beze ztrát. Jelikož jde o koncepci, od které si Dahon dost slibuje, nechybí ani úchyty pro kotoučové brzdy vepředu i vzadu. Dahon s kotoučovkami vždycky rád experimentoval a mnoho modelů je mělo a zase mít bude. NA rámu také najdeme přípravu pro montáž přesmykače a příslušného bowdenu, i dvoupřevodníky u Dahonu byly a ještě budou. Jelikož jde o D9, disponuje devíti rychlostním řazením, v tomto případě od značky Sram. Jako urrčitou exkluzivitu lze brát půlené lakování rámu a třeba i brzdové páky a brzdy americké značky Avid. Řídítková tyč je z jednoho kusu, výškově nastavit nelze, u sportovních Dahonů se preferuje především tuhost celku. Hemingway je vynikající kolo, které bude jednou podobnou klasikou, jako je Vitesse

DAHON MU UNO

Pro mnohé stále nejkrásnější Dahon, jelikož si zachovává koncepci oblého rámu typu "Mu/Curve". Tyto rámy byly dříve u Dahonu osazovány i třeba jako desetirychlotní speciály na ultra lehkých zapletených kol, atd. Dnes tedy je k mání už jenom jako jedno převodový stroj. Tahle poslední varianta má místo řetězu ozubený řemen, k tomu jsou třeba i speciální pastorky. Singlespeed je extra lehký a tuhý, přináší zcela jiné pojetí cyklitiky i skládacího kola, do města na rovinu je to skvělé kolo a kde je nějaký kopeček, musíme vyjíždět dynamicky v stoje, prostě singl je jiný.

DAHON CURL i4

Poslední zástupce vznikl jako výzva, kdy se po letech uvolnil patent legendárního skládacího kola Brompton. Dahon se snažil tomuto konceptu vdechnout jiný život, šel cestou modernizace, tedy zachoval fenomenální tří bodové skládání a k tomu přidal high tech technologii. Oproti původnímu kolu je to dahoňácké jiné v mnoha věcech.Například zadní stavba se do rámu zaklapne na tvrdo, není tam žadné pružení a tudíž je jízda s tuhým rámem beze ztrát energie. Rám je hliníkový, to je také jiné a odlišné jsou i mechanismy skládání, kdy ovládáme rychlopáčky atd. Je to asi momentálně nejzajímavější Dahon, i když myšlenka není původní. Curl je stroj, který stojí za pozornost. Skládá se do opravdu miniaturní velikosti, úžasně se se ním cestuje, všude se vejde a jede se na něm jak na dospělém kole.